Dubbele afdracht

Het kan voorkomen dat u als sportvisser lid bent van meerdere verenigingen en u meerdere malen de landelijke afdracht heeft betaald. U hoeft maar één keer per jaar landelijke afdracht te betalen.
Hieronder uitleg wat te doen als u lid bent van meerdere visverenigingen.

Vaak voorkomende vraag:
Ik ben al lid van andere visvereniging en wil ook graag bij Snoekbaars Baarn-Soest lid worden.
Moet ik dan bij jullie ook landelijke afdracht betalen?
Antwoord:
Via onze online module (online VISpas aanvragen) is de eerste vraag of u lid bent van andere vereniging(en).
Als u daar ja invult, wordt er gevraagd om u VISpasnummer en ziet u automatisch na invullen van uw VISpasnummer bij welke vereniging u (hoofd)lid bent. Vervolgens ziet u bedrag wat u betalen moet voor extra lidmaatschap (in dat bedrag is rekening gehouden met landelijke afdracht die u al betaald heeft bij andere vereniging)

Bij aanschaf VISpas via onze vaste verkoopadressen zijn er geen middelen om te controleren of u ook lid bent bij een andere visvereniging. U betaald bij onze verkoopadressen in eerste instantie het volledige bedrag.
In dat geval kunt u dubbel betaalde afdracht terug vragen.
U heeft recht op teruggave van de teveel betaalde afdracht wanneer u naast uw oude verenigen(en) van een nieuwe vereniging lid bent geworden via verkoopadres, of wanneer u meerdere VISpassen heeft zonder kruisje rechts naast het lidnummer. (kruisje betekend dat u lid bent van meerde visverenigingen ) In het laatste geval ligt de oorzaak meestal in de persoonsgegevens die bij één van de verenigingen niet klopt en waardoor u niet gematched bent. Bij meerdere VISpassen zonder kruisje of bij een nieuw lidmaatschap via verkoopadres, kunt u het formulier “dubbele afdracht“ invullen.(dit gaat via Sportvisserij Nederland)
Klik op hier voor meer uitleg over dubbele afdracht en voor terug vragen bij teveel betaalde afdracht.