Informatie VISpas

Wilt u een VISpas (visvergunning) aanschaffen?
Dit kan helaas uitsluitend online.

U wordt dan ook automatisch lid van onze vereniging.

(u komt rechtstreeks op de pagina waar u VISpas via internet direct kan aanschaffen)

HSV De Snoekbaars Baarn-Soest hanteert voor 2023 de volgende bedragen:Contributie leden t/m 64 jaar: 31 euro
Contributie leden 65+: 26 euro
Jeugd VISpas (t/m 13 jaar): 16 euro
Liggeld Haven: 80 euro (alleen voor leden die al een ligplaats hebben)

Let op!
Als u VISpas heeft aangeschaft ben u ook automatisch lid van onze vereniging.
Elk jaar krijgt u dan rond half november een acceptgirokaart of automatisch incasso voor VISpas / lidmaatschap nieuwe jaar. Wilt u in nieuwe jaar geen VISpas / lid meer zijn, zorgt u er dan voor dat u voor 1 oktober opzegt.
Indien u na 1 oktober opzegt moet u alsnog contributie voor lidmaatschap / VISpas nieuwe jaar betalen.
klik hier voor meer informatie en opzeggen.

Verder ter info:
Het lidmaatschap van de VISpas/Vereniging is een kalenderjaar geldig, dit betekent dat het lidmaatschap ingaat van 1 januari t/m 31 december van een jaar. Als u VISpas binnen krijgt ziet u rechts boven het jaartal dat Vispas geldig is. Mocht u halverwege jaar pas lid worden (VISpas aanschaffen) betaald u zelfde bedrag als in begin van het jaar en moet u rekening mee houden dat VISpas geldig is tot einde jaar en niet een jaar na datum aanschaf. Het is niet mogelijk om een VISpas aan te schaffen voor een paar maanden met een aangepaste prijs.

Administratie kosten:
Bij inschrijf/aanschaf VISpas via onze verkoopadressen of online moet u rekening houden met maximaal 7,50 euro extra voor inleggeld/administratiekosten.
U krijgt dan een voorlopig bewijs van lidmaatschap en binnen twee drie weken krijgt u via Sportvisserij Nederland VISpas thuis gestuurd.
Met voorlopig bewijs van lidmaatschap mag u tijdelijk vissen totdat VISpas binnen is. Daarna krijgt u als u niet opzegt automatisch elk jaar aan einde van het jaar een nieuwe VISpas voor jaar daarop.
U moet dan wel van te voren toestemming geven voor éénmalig automatische incasso.
Opmerking: Bij geen toestemming voor éénmalig automatisch incasso krijgt u aan einde van het jaar  (meestal half november) een acceptgirokaart voor VISpas nieuwe jaar en moet u rekening houden met 5 euro extra administratiekosten vanwege geen automatische incasso.
Mocht u de acceptgirokaart vergeten in te vullen dan krijgt u in nieuwe jaar een herinnering met 1,50 euro herinneringskosten extra.

Jeugd tot en met 13 jaar:
De jeugd tot en met 13 jaar dient een jeugd VISpas te bezitten.
Vanaf 14 jaar dient men in het bezit te zijn van de VISpas.
Welke vispas heb ik nodig? Check welke VISpas je nodig hebt via de Online VISpas Check

Nachtvissen / Derde hengel:
HSV De Snoekbaars Baarn-Soest heeft geen viswater tot zijn beschikking waar nachtvissen is toegestaan.
Er wordt wel gekeken en onderzocht waar dit eventueel in de toekomst zou kunnen.
Maar vanwege allerlei redenen en instanties waar de vereniging mee heeft te maken is het in de wateren van HSV De Snoekbaars Baarn-Soest voorlopig niet toegestaan.
Zie ook pagina Nachtvissen voor verder uitleg.

VISplanner App
Met de VISplanner App check je eenvoudig en direct aan de waterkant met je smartphone of je er mag vissen of niet, op basis van jouw eigen VISpas. Inclusief alle benodigde informatie van viswateren.
Ook vind je er op de Google Maps kaart allerlei visserijvoorzieningen als trailerhellingen, visstekken, hengelsportzaken en meer.

Met deze app op uw smartphone hoeft de sportvisser ook niet meer het ‘dikke, zware boekje’ mee te nemen naar de waterkant. (Vanaf 1 januari 2015 is de VISplanner op uw smartphone samen met de VISpas wettelijk geldig als toestemming om ergens te mogen vissen)
Gebruikt u al de VISplanner op uw smartphone? U wilt het ‘dikke, zware boekje’ niet meer ontvangen?
Dat is mogelijk door u -als sportvisser- af te melden voor ‘het boekje’.
Klik HIER om u af te melden.
Meer info over de visplannerapp vind u HIER

www.visplanner.nl:
Via de website www.visplanner.nl kunt u na invullen VISpasnummer zien waar u met huidige VISpas mag vissen.
Ook ziet u meteen of daar nachtvissen is toegestaan (er moet een nachtsymbool bij viswater staan)

MeeVistoestemming:

Klik hier

Dubbele afdracht:
klik hier

Opzeggen VISpas en overige lidmaatschap zaken zoals adres wijzigen:
klik hier

Vragen over VISpas:
U kunt ook informatie over VISpas vinden op de website van SportVisserij Nederland
Klik op de link VISpas