Harry en Gerrit op pad

Het is Coronatijd, maar wat hebben we een geluk met onze fantastische hobby: vissen.
Oké wedstrijd vissen is niet toegestaan, maar individueel of samen met een vis maat kan je gewoon naar de waterkant. Uiteraard, wel afstand houden!!!
Door de Corona ging de wintercompetitie niet door. De afgelopen weken hebben we wel diverse keren in de haven van Amersfoort gevist. Vijftig tot zeventig vissen hebben we er wel gevangen. Redelijke aantallen, maar de meeste vissen waren ver onder maat.
Veertien dagen geleden ook in Spakenburg gevist. Hier ook behoorlijke aantallen, maar de vele, grote voorns konden we er niet vangen.
Dan maar naar het wedstrijd water te Scheendijk!!!!!

Voor zaterdag 12-12-2020 via bemiddelingsbureau Hibbel een bootje geregeld bij De Eerste Aanleg te Breukelen.
Zaterdagmorgen om 07.30 uur afgesproken met Harry Vossegat bij De Eerste Aanleg. Helaas geen koffie/thee van Evert.
Onder redelijke omstandigheden stapten we vol goede moed de roeiboot in. Gerrit zou het duo wel effe naar de vis plek roeien.
Nou, dat hebben we geweten. Gelukkig lette Harry goed op. Hierdoor kwamen na een lange tocht veilig aan op de plaats van bestemming.
Het water was zo glad als een spiegel, maar we zagen geen visje springen. Harrie maakte zich al zorgen………..
Snel de spullen uitpakken en de hengels optuigen. Met een 4 en 5 meter hengel gingen we op jacht!
Na 4 seconden had Harry z’n eerste blei te pakken. En er volgden nog vele strakke lijnen.
We hadden ieder twee stekken aangevoerd en deze werden om de beurt bevist.
Terwijl Gerrit nog aan het bijkomen was van het roeien, had Harry na twintig minuten al 15 maatse vissen te pakken. Een veel belovende start.
Gerrit zat er bij en keek erna. Af en toe een vis, maar Harry bleef maar doorhalen. De lach op z’n gezicht werd steeds groter. Lekker bezig maat!!!!
Na verloop van tijd ging Gerrit ook steeds beter vangen. Eindelijk waren de vissen ook op zijn stek gearriveerd. Bij elke beet bleef het spannend , want de vissen werden steeds iets groter.
In redelijk tempo werden de bleien van ca 26 cm gevangen en verdwenen in z’n netje.
Bij beide mannen zat het tempo er lekker in. Geen tijd om koffie/thee te drinken. Maar een lekkere boterkoek van Harry werd effe snel naar binnen gewerkt.
Met nog twee uur te vissen stond de teller van Harry op 67 vissen. Nagenoeg alle vissen waren groter dan 15 cm. Bij Harry vielen de aanbeten iets terug, terwijl nu Gerrit lekker bleef vangen.
Constant werden bleien van ca 26 cm of iets groter door hem naar boven gehaald.
Intussen was het opnieuw gaan motregenen. Dus deksel op de maden doos, want voordat je het weet kruipen ze in de boot.
Iets verderop zaten twee Duitsers vanuit de boot op rovers te vissen. Ik heb ze twee keer een fraaie snoek van ca 90 cm zien vangen.
Door het regelmatig vangen van vis ging de ochtend super snel voorbij. Om kwart over twaalf besloten we te stoppen met vissen.
De teller van Harry stond op 106 vissen. Is goed voor ca 20 meter vis. Gerrit had een leefnet vol met fraaie bleien. Waren ca 70 vissen van mooie afmetingen. Is goed voor ca 20 kg vis.
Voldaan ruimden we onze spullen op. Wat een top ochtend!!!!

PRETTIGE KERSTDAGEN EN EEN GEZOND EN VROLIJK 2021